Mueller a spus că grupul a conceput un plan „cuprinzător” de reechipare a automobilelor, care va fi prezentat autorităților de reglementare.
VW va cere clienților, în următoarele câteva zile, să vină la reprezentanțele grupului pentru reechiparea automobilelor diesel dotate cu softul care a generat scandalul.
De asemenea, autoritățile vor fi informate în octombrie în privința remediilor tehnice, a afirmat Matthias Mueller într-o întâlnire cu ușile închise la care au participat circa 1.000 de directori din cadrul grupului, care a avut loc luni seara la sediul central al VW din Wolfsburg.
Compania este supusă unei presiuni imense de a rezolva cea mai gravă criză din istoria de 78 de ani a producătorului auto.
Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto, KBA, a impus VW ca până pe 7 octombrie să prezinte un plan de a aduce nivelul noxelor la nivelul permis de lege.
Volkswagen a anunțat săptămâna trecută că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante.
Scandalul a izbucnit după ce Agenția americană pentru Protecția Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetățeni americani la gaze poluante.
Potrivit autorităților americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle și Golf, precum și modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 și modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informații tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania și Franța au cerut la rândul lor ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.
Volkswagen intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.
Între timp, scandalul se extinde și la alte mărci ale grupului VW. Aproximativ 1,2 milioane de vehicule Skoda echipate cu motoare pe motorină, din întreaga lume, au dispozitive de manipulare a emisiilor, a anunțat luni divizia cehă a grupului Volkswagen.
Audi a anunțat tot luni că 2,1 milioane de automobile ale mărcii, din întreaga lume, sunt echipate cu softul care a permis grupului german să trișeze în timpul testelor de emisii poluante din Statele Unite.